דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיה וטיפול : מידע שימושי אודות adhd 

מאת    [ 20/04/2015 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 3233 פעמים ]

הפרעות קשב וריכוז מכונות בשמן הלועזי : adhd, מדובר בהפרעה המורכבת משתי הפרעות לפחות, ישנם מקרים בהם ההפרעה משולבת עם היפראקטיביות, מקרים של אימפולסיביות, מקרים של הפרעות קשב טהורות וגם מקרים בהם ישנו שילוב של אימפולסיביות יחד עם היפראקטיביות. הפרעות קשב וריכוז זכו במשך השנים לעשרות הגדרות ומחקרים, ישנן דעות רבות בדבר הדרך הנכונה ביותר להגדיר את ההפרעות ובהמשך גם לטפל בהן. הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז או מבוגרים הסובלים מ- adhd יוכלו למצוא מגוון רב של דעות ושיטות טיפול.

הכול מסכימים כי הפרעות קשב וריכוז מביאות עמן תגובות פסיכולוגיות וחברתיות, המערך החברתי המקיף את הילד או המבוגר הוא שמרכיב באופן סופי את ההפרעה ומשפיע על התפתחותה. הפרעות קשב וריכוז מורכבות מגורמים מולדים של תורשה יחד עם גורמים סביבתיים. חשוב להבהיר כי לא קיימים שני מקרים זהים בקרב אלו הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, כל מקרה נבחן, מוגדר ומטופל באופן שונה.

התמודדות עם גירויים רבים

הפרעות הקשב הן מצב בו האדם מושפע מגירויים רבים בו זמנית, עליו להתייחס אל כל הגירויים בו זמנית ללא יכולת למקד את תשומת ליבו בגירוי אחד בלבד. דבר אשר מגביל את היכולת של הסובלים מ- adhd לשבת בכיתה ולהקשיב למורה בשיעור במשך שעה שלמה, ילדים עם adhd מתקשים להתעלם משאר הגירויים בכיתה תוך התמקדות בשיעור בלבד. גם לימוד בסביבה בה ישנם מחשב וטלוויזיה אינו פשוט בעבור ילדים עם adhd.

אבחון adhd בקרב ילדים

פנייה מוקדמת לאבחון חשובה מאוד לקבלת תמונת מצב מלאה בדבר סוג ההפרעה והיקפה, בהתאם לתוצאות האבחון תוכלו להעניק לילד מענה מתאים וגם טיפול. האבחונים מתבצעים במכונים המתמחים בענף על ידי פסיכולוגים בעלי מומחיות וניסיון עשיר. ללא אבחון מדויק לא ניתן יהיה להציע לילד מענה מתאים, הגדרה נכונה של הבעיה היא השלב הראשון בדרך אל הפתרון.

יש להבהיר כי אבחון adhd יש לבצע תוך פנייה אל מכון מוסמך המופעל על ידי אנשי מקצוע מנוסים בעבודה עם ילדים. רק אבחון מקצועי יוכל לשמש בסיס להרכבת תכנית טיפולית. אל לכם למהר לקבל על עצמכם מרשמים לתרופות או טיפולים בהם אנכם מעוניינים. שלב האבחון הוא השלב הראשון לקבלת הטיפול המתאים ולא ניתן לדלג עליו. האבחון המתבצע במכון אינו כרוך באי נעימות בעבור הילד, האווירה נעימה והילד משתף פעולה בשמחה עם הצוות המקצועי. אם ילדכם מראה סימנים של הפרעות קשב וריכוז, אם ישנו רקע משפחתי תורשתי כדאי יהיה לפנות לאבחון.

 

שירותי סיוע ומיצוי זכויות להורים לילדים עם adhd




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב